الذكاء الشخصي وعلاقته بالأمل ودافع الانجاز لدى طالبات قسم رياض الأطفال بكلية التربية جامعة دمياط Personal intelligence and its relationship to hope and achievement motivation among female students in the kindergarten department Children Faculty of Education, Damietta University

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

جامعة دمياط - كلية التربية - قسم رياض الأطفال

المستخلص

يهدف البحث إلى الكشف عن العلاقة الارتباطية بين الذكاء الشخصي الخارجي، والداخلي، والأمل لدى طالبات قسم رياض الأطفال بكلية التربية جامعة دمياط والكشف عن العلاقة الارتباطية بين الذكاء الشخصي الخارجي، والداخلي، ودافعية الانجاز لدى طالبات قسم رياض الأطفال بكلية التربية جامعة دمياط، وقامت الباحثة باستخدام "المنهج الوصفي الارتباطي المقارن، وذلك للكشف عن العلاقة بين كل من الأمل، والذكاء الشخصي الخارجي، والذكاء الشخصي الداخلي، لدى طالبات قسم رياض الأطفال بكلية التربية جامعة دمياط، واشتملت عينة البحث الأساسية من (95) طالبة من طالبات قسم رياض الأطفال بكلية التربية جامعة دمياط، وقد تم اختيارهن عشوائياً ويتراوح المدى العمري لعينة البحث بين (19 – 22) عاماً، بمتوسط حسابي (20.521) وتكونت عينة البحث الاستطلاعية من (40) طالبة من طالبات قسم رياض الأطفال بكلية التربية جامعة دمياط.
The research aims to reveal the correlation between external and internal personal intelligence and hope among the female students of the Kindergarten Department at the Faculty of Education, Damietta University, and to reveal the correlation between external and internal personal intelligence and achievement motivation among the female students of the Kindergarten Department at the Faculty of Education, Damietta University. The researcher used... "The comparative descriptive descriptive approach, in order to reveal the relationship between hope, external personal intelligence, and internal personal intelligence, among female students of the Kindergarten Department at the Faculty of Education, Damietta University. The basic research sample included (95) female students from the Kindergarten Department at the Faculty of Education, University of Damietta. Damietta, they were chosen randomly. The age range of the research sample ranges between (19 - 22) years, with an arithmetic average of (20.521). The exploratory research sample consisted of (40) female students from the Kindergarten Department at the Faculty of Education, Damietta University

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية