معوقات اكساب وتنمية بعض القيم الحضارية للطفل بمؤسسات رياض الأطفال Obstacles to acquiring and developing some cultural values ​​for children in kindergarten institutions

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

جامعة المنصورة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم اصول تربية الطفل

المستخلص

تعد مرحلة الطفولة المبكرة مرحلة تعليمية هادفة لا تقل أهمية عن المراحل التعليمية الأخرى في أي نظام تعليمي فعال، فهي المرحلة التي يتم فيها تكوين أنماط التفكير والسلوك، وبناء أساسيات المعارف والخبرات والميول والاتجاهات، واكتساب القيم، كما تنمو فيها قدرات الطفل العقلية والإدراكية، ولها دور حاسم في تنمية مواهبه وتوسيع مداركه، لذا أضحت العناية بالطفولة معياراً من المعايير التي يقاس بها مدي تقدم الأمم، ومؤشراً يتم على أساسه مقارنة الدول بعضها ببعض.






The early childhood stage is a purposeful educational stage that is no less important than other educational stages in any effective educational system. It is the stage in which patterns of thinking and behavior are formed, the basics of knowledge, experiences, inclinations and trends are built, and values ​​are acquired. The child’s mental and cognitive abilities also develop, and it has a role It is crucial in developing one’s talents and expanding one’s awareness. Therefore, childhood care has become one of the standards by which the progress of nations is measured, and an indicator on the basis of which countries are compared to one another.







 

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية