التوجهات التربوية الحديثة فى إعداد معلمة الطفولة المبكرة فى ضوء المتغيرات العالمية المستحدثة Modern educational trends in preparing early childhood teacher In light of the new global changes

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

جامعة المنصورة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم اصول تربية الطفل

المستخلص

تعرض الورقة البحثية التالية، أهم التوجهات التربوية الحديثة لإعداد معلمة التربية للطفولة المبكرة ومتطلبات الإستفادة منها فى إعداد وتكوين معلمة الروضة وتُلقي الورقة البحثية الحالية الضوء على أهم المستجدات فى عملية الإعداد والتكوين لمعلمة الروضة فى مصر على إعتبار أن معلمة الروضة هى عصب العملية التعليمية وهى التى ترسم مستقبل الوطن من خلال عملية التشكيل العقلى والنفسى والإجتماعى لطفل الروضة، وتخطط مسار العملية التعليمية القادمة، وتستعرض الورقة البحثية الحالية إتجاهين من أهم الاتجاهات المستخدمة فى إعداد وتكوين معلمة الروضة أولاً: إتجاة الجودة فى عملية الإعداد والتكوين ومتطلباتها، ثانياً: إتجاه التحول الرقمى والإلكترونى الذى هو السمة المميزة لهذا العصر وما يفرضه من تطورات وتغيرات ومتطلبات لتنفيذ فلسفته فى إطار التحديث المستمر لعملية الاعداد لمعلمة رياض الأطفال لمواكبة المتغيرات العالمية والمجتمعية المستحدثة.
The following research paper presents the most important modern trends for preparing an early childhood education teacher and the requirements for using it in preparing and training a kindergarten teacher. The current reference scientific paper sheds light on the most important developments in the preparation and training process for the kindergarten teacher in Egypt, considering that the kindergarten teacher is the backbone of the educational process and she is the one who draws The future of the nation through the process of mental, psychological and social formation of the kindergarten child, and plans the path of the next educational process, and the current reference paper reviews two of the most important trends used in the preparation and formation of a kindergarten teacher first: the direction of quality in the preparation and training process and its requirements, second: the direction of digital and electronic transformation which is The distinctive feature of this age and the developments, changes and requirements it imposes to implement its philosophy within the framework of the continuous updating of the preparation process for the kindergarten teacher to keep pace with the new global and societal changes.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية