1- إسماعيل علوي، (2005)، "مراحل تطوير اللغة عند الطفل"، دار الآفاق الجديدة، بيروت، ص212 .
2- حسني عبد الباري عصر، (2005)، "تعليم اللغة العربية في المراحل الابتدائية"، مرکز الإسکندرية للکتاب، القاهرة .
3- سهير محمد شاش، (2001)، " اللعب وتنمية اللغة لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية، دار الفکر العربي، مطبقة مدني، القاهرة .
4- الغالي أحرشاو، (1993)، "الطفل واللغة - نمو التمثلات الدلالية لبعض الأفعال في اللغة العربية عند الطفل" ، المرکز الثقافي العربي، ص 97-98.
5- فاروق محمد صادق، (2010)، اللغة والتواصل لدى ذوي الاحتياجات الخاصة، دار رواء للنشر والتوزيع، القاهرة .
6- ياسر فارس يوسف خليل، (2005)، أثر برنامج لغوي علاجي في تنمية اللغة الاستقبالية لدى الأطفال ذوي الاضطرابات اللغوية، رسالة دکتوراه، کلية الدراسات التربوية العليا، جامعة عمان العربية.
7- Beitchman J. (2005), Language Development and its Impact on childrens Psychological and emotional Development.
8- Gilliam, S. Walter & de Mesquita, B. Paul. (2000), The Relationship between language and cognitive development and Emotional-Behavioral problems in financially- Disadvantaged preschoolers, A longitudinal investigation, Abst Eric, Early development and care, vol.(62), P. (9-24), Jun.
9-
Sean M. Redmond, (2011), "Peer Victimization Among Students With Specific Language Impairment, Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder, and Typical Development", ASHAWIRE.org.
10- Sandheim, Suzaina and Voeller, Kytsa (2004), Psychiatric implications of language disorders and learning disatilities: Risks and management jourral of child Neurology 19 (10), 815-826.